Foarte răspândite pe canalele mai puțin controlate, precum email, reclamele insistente despre produse pentru slăbit, servicii de dating și produse minune care te ajută să rămâi însărcinată, sau cu creșterea copilului, pot fi acum blocate de pe toate platformele online care servesc reclame cu ajutorul Google.
Tratate ca și subiecte potențial sensibile pentru utilizatori, reclamele pe temele sus-menționate vor putea fi blocate total, ajustând setările noua adăugate în meniul aplicației Google pentru mobil.
Modul în care tehnologia modernă permite profilarea utilizatorilor și apoi, bombardarea acestora cu reclame pe subiectele de interes, poate ruina persoana vizată, financiar, sau prin traume psihice. Spre exemplu, dacă afișezi unui dependent de jocuri de noroc doar reclame despre furnizorii acestor servicii, șansele ca acesta să-și „vindece” dependența înainte a ajunge la ruină financiară tind către zero. La fel, afișarea insistentă a reclamelor pentru produse de slăbit către persoane care au mari probleme cu greutatea și nu reușesc să slăbească, poate constitui baza unor traume psihice prin accentuarea propriilor temeri și îndoieli. Iar exemplele pot continua mult și bine, punând companiile care oferă servicii de publicitate (inclusiv Google) într-o lumină extrem de proastă, ca și exploatatori ai slăbiciunilor și frustrărilor resimțite de persoanele care se regăsesc în astfel de situații.
Anticipând posibile consecințe juridice, Google a decis să adauge într-o locație convenabilă setări care pot bloca reclamele care ating subiecte sensibile. Singura condiție este ca utilizatorii să știe despre setările respective și să acționeze din proprie inițiativă pentru a-și proteja integritatea emoțională. În orice caz, Google se disculpă în acest mod de responsabilitate și eventuale acțiuni judecătorești.
Momentan restricțiile se aplică numai pentru YouTube, Gmail și alte site-uri unde Google afișează reclame. Pentru a bifa aceste setări trebuie doar să vizitezi meniul ”Ad Settings” a contului Google, respectiv ”Data & Privacy”, către meniul „Sensitive ad categories on YouTube.” Deși referă în mod explicit serviciul YouTube, bifarea opțiunii „See Fewer” afectează și reclamele afișate pe alte platforme administrate de Google.
Potrivit lui Karin Hennessy, manager de produs pentru confidențialitatea anunțurilor la Google: „Oamenii doresc mai mult control asupra experienței lor publicitare, inclusiv blocarea anunțurilor sau a categoriilor pe care preferă să nu le vadă. Vom continua să ascultăm feedbackul utilizatorilor și să studiem ce categorii să extindem. această caracteristică în viitor.”