Google a lansat propriul sistem pentru plăţi cu telefonul mobil, adresat utilizatorilor telefoane şi tablete bazate pe Android. Conceput ca un portofel electronic la care sunt ataşate datele cardului de credit, Android Pay funcţionează prin simpla apropiere a telefonului mobil de un terminal de plăţi compatibil, comunicarea fiind intermediată prin conexiune NFC.
Una dintre facilităţile cele mai utile ale serviciului Google Pay este posibilitatea de a ataşa în formă electronică abonamentele pentru servicii de transport în comun, folosind mai departe telefonul mobil pentru validarea călătoriilor, renunţând complet la cartele şi bilete în formă fizică.
Acolo unde această integrare este suportată şi de operatorul reţelei de transport în comun, soluţia poate fi una foarte comodă, atât timp cât telefonul mobil nu este pierdut, defectat, sau afectat de vreo problemă software care să necesite reinstalarea aplicaţiei Google Pay.
Confirmând suspiciunile, Google precizează că abonamentele de transport în comun ataşate serviciului Google Pay nu sunt sincronizate pe serverele cloud deţinute de Google, datele acestora rămânând exclusiv în memoria locală a telefonului mobil, eventualele pierderi de date nefiind recuperabile.
Google precizează că aplicaţia Google Pay suportă o funcţie pentru mutarea abonamentelor la un nou dispozitiv, însă aceasta poate fi folosită doar dacă furnizorul serviciilor de transport şi-a dat acordul pentru activarea acestei funcţii.
Aparent, lipsa sincronizării cloud pentru abonamentele ataşate serviciului Google Pay este un compromis făcut pentru a împiedica folosirea abonamentelor de tipul celor lunare, cu călătorii nelimitate, de alte persoane decât titularul acestora, folosind un smartphone autentifica folosind acelaşi cont Google. În schimb, paguba pierderii abonamentului electronic prin nefuncţionarea aplicaţiei Google Pay rămâne exclusiv în seama beneficiarilor, lăsaţi doar cu soluţia achiziţionării unui nou abonament.