Apple şi Google sunt companii rivale pe piaţa de smartphone-uri, fiecare oferind un ecosistem de dispozitive şi propriile servicii software, însă atunci când vine vorba despre afaceri, acestea colaborează pentru a-şi mări profiturile. Având în vedere popularitatea iPhone-urilor, nu este de mirare că Google doreşte să rămână motorul de căutare implicit în browserul Safari, în ciuda faptului că trebuie să plătească o sumă colosală pentru acest privilegiu.
Deşi înţelegerile între cele două companii nu au fost făcute publice până în prezent, documentele dezvăluite într-un proces între Oracle şi Google au dezvăluit câţi bani încasează Apple de pe urma motorului de căutare Google. Pentru simpla setare a motorului Google ca motor de căutare implicit, compania lui Tim Cook primea la un moment dat 34% din încasările reclamelor pe care Google le monetiza folosind platforma iOS. Aceste date sunt vechi de câţiva ani, iar între timp condiţiile s-au mai schimbat, însă partea care îi revine companiei Apple anual de pe urma înţelegerii cu Google se ridică la 1 miliard de dolari, conform analiştilor.
Este normal ca cele două companii să încerce să ţină acest tip de informaţii ascunse, întrucât alţi parteneri Google ar putea acum să ceară bani pentru astfel de înţelegeri. Desigur, Google are un avantaj pe platforma Android, toţi dezvoltatorii hardware fiind obligaţi să livreze telefoane cu serviciile sale preinstalate şi setate ca aplicaţii implicite în cazul în care doresc acces la Play Store, cel mai mare magazin de conţinut digital din lume. Deşi documentele au fost făcute publice pe parcursul audierilor în procesul Oracle-Google, acestea au fost din nou retrase la scurt timp.