Încă de dinainte de crearea mega-companiei Alphabet, diversele divizii Google lucrau independent la produse similare, care într-un fel sau altul puteau să creeze concurenţă între ele. În urmă cu doar câţiva ani, Google a lansat Play Music Key, în timp ce YouTube a dezvoltat serviciul video YouTube Red, ambele oferind streaming de conţinut fără reclame şi acces la o parte de conţinut exclusiv. Se pare că planul este acum ca aceste două servicii să fie unificate, pentru a atrage mai mulţi utilizatori.
Anunţul a fost făcut în cadrul conferinţei New Music Seminar, unde Lyor Cohen, head of music în cadrul YouTube, a declarat că YouTube Red şi Google Play Music vor deveni un singur serviciu. Deja cei care au abonament Google Play Music pot accesa serviciile YouTube Red şi vice versa, practic un abonament pe unul dintre servicii pe acelaşi cont Google asigurând interoperabilitate între ele. Schimbarea ar fi mai degrabă una de branding, care să fie uşor de identificat şi care să pară că oferă mai multă valoare consumatorului.
Este posibil ca modul în care cele două servicii funcţionează să se schimbe însă puţin. Momentan conţinutul Google Play Music şi cel de pe YouTube Red se accesează de pe site-ul sau aplicaţia dedicată pentru fiecare. Este posibil ca schimbarea să aducă fie funcţionalitate dublată în ambele aplicaţii de mobil, sau ca una dintre ele să dispară în favoarea celeilalte.
Momentan nu este clar care este strategia pe care Google o va pune în practică, însă dacă deja se vorbeşte public despre unificarea celor două platforme de conţinut, probabil că nu va mai dura mult până când vom primi şi detaliile despre tranziţie. Conform declaraţiilor lui Cohen, încă există discuţii interne despre modul în care utilizatorii celor două platforme vor fi înştiinţaţi despre schimbări, însă cu siguranţă notificările vor fi făcute cu un timp înaintea schimbărilor.