Google tatonează de mult timp cu ideea afișării de reclame în Play Store. Planul este deja pus în aplicare, Google testând acum doar limitele acceptate de consumatori.
Următorul prag este intercalarea reclamelor cu sugestiile legitime afișate la căutările Play Store. Argumentul Google ar fi că utilizatorii sunt asistați în căutările încercate folosind recomandări adecvate, reclamele apărând doar în contextul în care se potrivesc cu specificul aplicației căutată de utilizator. De altfel, Google susține că aplicațiile promovate nici măcar nu sunt reclame plătite, ci pur și simplu „recomandări proactive” pentru utilizatori.
Un alt argument ar fi acela că aplicațiile scoase în față prezintă ”actualizări majore, evenimente și alte oferte” de care ai putea fi interesat. Oficial, Google evidențiază respectivele aplicații la momentul oportun, anticipând nevoile utilizatorilor care oricum le vor căuta, mai târziu.
În practică, recomandările Play Store inserate drept „sugestii promovate” se abat în mod evident de la algoritmii obișnuiți ai platformei, apărând de fapt ca și reclame etichetate cu simbolul ”Ad”.
Vestea bună este că aplicațiile astfel promovate vin cu mai multe informați la vedere, Google evidențiind orice detalii care ar putea disculpa eventuale abuzuri comise de terți, precum numele dezvoltatorului, rating-ul Play Store și numărul total de instalări, în indeea că o aplicație foarte populară nu poate fi chiar atât de riscantă.