Folosită pentru a ataşa pozelor în format digital coordonatele GPS pentru locaţia unde au fost obţinute, etichetarea imaginilor prin funcţia geotagging are acum o alternativă care nu mai poate fi ocolită debifând o setare în meniul de configurare al camerei foto.
Chiar şi fără coordonate precise de localizare, identificarea locaţiei surprinsă într-o imagine poate fi relativ simplu de făcut dacă în fundal sunt prezente repere urbane des frecventate sau peisaje cu importanţă turistică. Lucrurile se complică însă dacă ne îndepărtăm de rutele des frecventate, indiciile subtile precum arhitectura clădirilor şi tipologia formelor de relief fiind mult mai greu de identificat. Aici intră în scenă PlaNet, o nouă reţea neurală dezvoltată de Google, capabilă să aproximeze locaţia fiecărei poze folosind tehnologii sofisticate de recunoaştere vizuală.
Folosind drept referinţă 126 milioane de poze cu locaţie identificată precis pe baza etichetării geotag, software-ul confruntă imaginile trimise spre analiză cu repere vizuale cunoscute, identificând stiluri de arhitectură, conformaţia străzilor, limba folosită pentru inscripţionarea semnelor de circulaţie şi forme de relief. La final poza este atribuită uneia dintre 26000 posibile locaţii predefinite, mergând până la numirea restaurantului sau hotelului, dacă încăperile acestuia au mai fost surprinse şi în alte imaginii din colecţia Google.
În forma actuală, PlaNet reuşeşte identificarea corectă a numai 10% dintre imaginile care surprind peisaje urbane. Acurateţea sistemului va creşte însă odată cu dezvoltarea colecţiei de imagini folosite drept referinţă, extinsă cu pozele de vacanţă a milioane de utilizatori ai serviciilor Google.