Google Search va ajusta suplimentar rezultatele afișate la secțiunea Snippets (partea de sus a paginii), folosind inteligență artificială pentru a determina dacă informațiile găsite sunt din surse de calitate și de încredere.
Denumit Multitask Unified Model „MUM”, sistemul duce mai departe filtrarea algoritmică implicând în selectarea rezultatelor și tehnologii sofisticate de inteligență artificială, țintind nu doar potrivirea cuvintelor cheie și interesele utilizatorilor deja documentate folosind abundența de informații colectate despre utilizator, ci și analizarea surselor de informații pentru a determina în timp real nivelul de credibilitate. Spre exemplu, dacă un anumit site este raportat sau intră pe „radarul” filtrelor Google pentru răspândirea de informații neverificate, acest aspect va influența vizibilitatea în listele Google Search. În ultimă instanță, dacă pentru evenimente aflate în plină desfășurare (ex. războiul din Ucrain) nu sunt disponibile alte surse de informare, rezultatele vor fi marcate pentru evidenția faptul că informația ar putea să nu fie de încredere.
Google speră ca prin noua abordare să educe utilizatorii în ce privește descoperirea și ocolirea dezinformărilor, dar mai ales să ofere cele mai bune rezultate cu putință la căutări, măcar la secțiunea cu mare vizibilitate Snippets.
De asemenea, Google caută să extindă etichetele pentru conținut, puse inițial în aplicare pentru informații noi, cum ar fi știrile de ultimă oră, care încă evoluează. Google a avut acest set pentru a informa oamenii că informațiile s-ar putea schimba și că, probabil, ar fi mai bine să verificați ceva mai târziu. Acest sistem de consiliere se extinde acum pentru a informa utilizatorii când „nu există multe rezultate excelente” pentru o căutare. Utilizatorilor li se poate cere apoi să verifice sursele pentru rezultatele lor sau să încerce o nouă interogare
Din păcate, nu același lucru poate fi spus și despre lista „tradițională” cu rezultate Google Search, informațiile fiind în continuare potrivite după cuvintele cheie introduse la căutare, acuratețea și utilitatea acestora depinzând în mare măsură de inspirația avută la momentul în care ai ales expresia folosită pentru căutare.