În răspuns faţă de tendinţa utilizatorilor de a folosi mai mult smartphone-ul pentru navigare web, Google a împărţit deja indexarea paginilor web între versiunea desktop şi cea de mobil. Compania experimentează însă şi cu un nou mod de abordare mobile-first, în care prioritatea la afişare a site-urilor în lista cu rezultate este decisă ţinând cont cât de bine optimizat este acesta pentru afişarea pe ecranul telefonului mobil.
Criteriile după care este stabilită prioritatea versiunii mobile în listele cu rezultate vor fi ajustate pe durata mai multor luni, Google asigurând că utilizatorii de PC-uri nu vor avea de suferit.
Schimbările impuse nu vor afecta website-uri deja optimizate pentru mobil, cum sunt cele a cărei interfaţă se adaptează automat în funcţie de mărimea ecranului (responsive design). Administratorii site-urilor care folosesc versiuni separate pentru mobil şi desktop au însă motive de îngrijorare, neglijarea funcţionalităţii oferite în versiunea pentru mobil fiind acum penalizată de Google.
Potrivit companiei, schimbarea de priorităţi se impune din moment ce majoritatea utilizatorilor Google Search folosesc dispozitive mobile pentru a căuta informaţii. Astfel, este normal ca şi regulile de indexare a paginilor să reflecte nevoile utilizatorilor, acordând mai multă prioritate site-urilor care au o interfaţă pentru mobil bine optimizată.