Anunţată încă din luna noiembrie 2016, ajustarea priorităţii la afişare în listele Google Search pentru a favoriza site-urile cu versiune pentru mobil bine optimizată începe să-şi facă simţite efectele, paginile care nu respectă noile criterii impuse de Google rămânând cu şanse mai mici de a apărea la începutul listei.
Chiar dacă nu este apreciat de toţi utilizatorii, conceptul responsive design prezintă avantaje de necontestat când vine vorba de adaptarea interfeţei pentru afişarea pe ecranul dispozitivelor mobile. Ne place sa nu, site-urile bazate pe responsive design vor deveni o prezenţă comună, după ce Google a pus în aplicare un nou set de cerinţe care favorizează utilizatorii de smartphone.
Google va folosi de acum conţinutul din versiunea de mobil a site-urilor pentru indexare şi stabilirea priorităţii în lista cu rezultate, aducând în faţă selecţiile relevante pentru utilizatorii care folosesc acest tip de dispozitive. În paralel, Google „evaluează în mod independent site-uri pentru a stabili gradul de pregătire a acestora pentru indexare după criteriul mobile-first”, tranziţia fiind „atent urmărită de către echipa Google Search”.
În timp ce administratorii site-urilor deja optimizate nu au motive de îngrijorare, cei care încă păstrează vechea interfaţă ar trebui să consulte setul de recomandări pus la dispoziţie de Google: