Google pregăteşte noi „ajustări” algoritmilor folosiţi pentru sortarea rezultatelor la căutări, motorul Google Search urmând să scoată în faţă referinţele către website-uri optimizate pentru afişarea pe ecranul telefonului mobil şi tablete.
Potrivit reprezentanţilor companiei, ajustarea pregătită va scoate în faţă mai multe websiteuri relevante care sunt optimizate pentru afişarea pe smartphone şi tabletă, însă numai atunci când accesăm Google Search de pe dispozitive mobile. Administratorii care deţin websiteuri deja optimizate nu au de ce să se teamă, acestea nefiind afectate de schimbarea făcută.
Modificarea anunţată în cursul zilei de miercuri vine ca o veste bună pentru utilizatorii de mobil, însă dă motive de îngrijorare administratorilor web. Aceştia pot evalua nivelul de optimizare al website-urilor pe care le deţin folosind utilitarul Mobile-Friendly Test pus la dispoziţie chiar de Google. Mai departe criteriile după care sunt departajate website-urile mobile-friendly de cele mai puţin optimizare şi îmbunătăţirile care ar putea îmbunătăţi prioritatea la afişare în listele Google Search sunt detaliate într-un ghid explicativ.
La final, Google dă asigurări că website-urile recunoscute pentru conţinut de calitate vor avea prioritate la fişare în listele Google Search chiar dacă nu oferă o versiune pentru mobil suficient de bine optimizată.