În mod inevitabil, intersectarea dintre AI și nevoia pentru profit a companiilor de publicitate va da naștere unui nou tip reclame ultra-convingătoare, iar Google își propune să fie în avangarda acestor tehnologii.
Potrivit surselor citate de jurnaliștii Financial Times, Google pregătește integrarea tehnologiilor de inteligență artificială cu platforma sa de publicitate. Disponibil deja ca un set de instrumente gândite să ajute clienții de publicitate să determine unde și cum ar trebi să-și livreze mesajele promoționale pentru randament maxim, programul Performance Max va primi și instrumente AI asistând generarea și monitorizarea de campanii publicitare sofisticate. Practic, Google va oferi servicii comparabile agențiilor de publicitate specializate, dar fără costurile suplimentare asociate.
Compania ar fi arătat în cerc restrâns o prezentare intitulată „AI-powered ads 2023”, descriind modul în care inteligența artificială poate genera reclame pe baza imaginilor, videoclipurilor și textului furnizate de client. În plus, Google le-a spus că reclamele pe care le creează AI-ul său se vor potrivi cu publicul pe care doresc să-l atingă, fiind concepute pentru a atinge țintele de vânzări și alte obiective.
Cel puțin unul dintre invitați și-a exprimat îngrijorarea cu privire la posibilitatea ca noul instrument Google să genereze/răspândească informații greșite, AI-ul fiind prea mult optimizat pentru a „vinde” reclama către publicul țintă, în detrimentul corectitudinii informației respective. De altfel, remarci similare au apărut recent și despre chatbot-ul Bard, descris chiar de angajații Google drept un ”mincinos patologic” și real pericol la adresa utilizatorilor care îi urmează indicațiile.