HTC nu va mai publica estimări pentru rezultatele financiare, alimentând temerile investitorilor privind colapsul tot mai apropiat al companiei.
Zvonurile privind un posibil faliment sunt întărite şi de amânarea unora dintre produsele dezvăluite la expoziţia Mobile World Congress (februarie -2015): accesoriul pentru fitness HTC Grip – dezvoltat în parteneriat cu Uber Armour şi promis pentru lansare în cursul primăverii, headset-ul pentru realitate virtuală HTC Vive, dezvoltat în parteneriat cu Valve pe fundaţiile programului Steam VR şi promis pentru perioada sărbătorilor de iarnă, iar apoi amânat pentru anul viitor. Aşteptat să fie primul dintr-o întreagă serie de dispozitive multi-platformă, accesoriul Re Camera a avut parte de un debut lipsit de strălucire, urmat de reducerea preţului de vânzare la doar 50 dolari, faţă de 199 dolari la momentul lansării.
În fiecare din ultimele 6 luni HTC a raportat scăderi ale veniturilor măsurate în două cifre, comparat perioadei similare din anul 2014. Astfel, dacă pentru intervalul Q4 – 2014 HTC raporta venituri de aproape 1.3 miliarde dolari, în perioada Q3 – 2015 veniturile au scăzut la doar 657 milioane dolari.
Ţinând cont de faptul că nici 2014 nu a fost un an prea fericit pentru companie, singura performanţă de menţionat fiind stabilizarea şi aducerea pentru scurt timp a veniturilor peste pragul de rentabilitate, căderea înregistrată în 2015 nu poate fi decât un dezastru pentru HTC. Cu aşa un parcurs dezamăgitor, faptul că oficialii companiei au decis să renunţe complet la publicarea de prognoze privind estimările de venituri pentru perioada următoare nu este neapărat o surpriză, veştile proaste riscând să taie şi mai mult din elanul investitorilor care deja au dus (pentru scurt timp) cotaţia pe bursă a acţiunilor HTC sub valoarea de piaţă a companiei. Din păcate decizia luată transmite un mesaj subînţeles, cum că nici măcar oficialii companiei nu mai cred în şansele acesteia de revenire, amplificând neîncrederea potenţialilor investitori.
Între timp, HTC a lansat One A9, un nou smartphone mid-range cu design puternic influenţat de trăsăturile celui mai de succes telefon Apple de până acum. Mai pe româneşte, HTC One A9 este un fel de iPhone 6 cu Android, lansat într-o încercare disperată de creştere a vânzărilor în perioada sărbătorilor de iarnă. Din păcate estimările oficiale privind succesul lui One A9 lipsesc cu desăvârşire, ca de altfel orice informaţii despre evoluţia produselor HTC.
Să fie HTC One A9 cântecul de lebădă al unei companii muribunde? Cert este că HTC tocmai a trecut prin cea de-a şasea lună de scădere abruptă a vânzărilor, iar veştile bune sunt nicăieri de găsit.