Instagram pregătește o nouă versiune a feed-ul de conținut, reimaginată după modelul platformei rivale TikTok.
Deși Instagram este o platformă intenționată pentru vizualizarea de pe smartphone a colecțiilor de poze, Meta consideră necesară „modernizarea” interfeței pentru o experiență mai imersivă, ascunzând sau reducând vizibilitatea cât mai multora dintre funcțiile care țin de socializare, cum ar fi comentariile. Astfel, în noul Feed Instagram cu afișare full-screen, pozele vor putea ocupa aproape întregul ecran, împreună cu descrierea lăsată de autor.
Noul format schimbă și locația barei de navigare, aceasta apărând la partea de jos a ecranului. Tot la partea de jos vor apărea și scurtăturile pentru crearea unei noi postări și verificarea mesajelor primite. Merită amintit că Instagram nu se află la primul experiment de acest tip, administratorii platformei încercând și în anul 2020 mutarea butonului Compose, în speranța de a atrage mai mulți utilizatori către secțiunea Reels nou adăugată. Faptul că Instagram încearcă acum mutarea butonului Compose într-o locație cum mai bună vizibilitate ar putea fi un indiciu pentru scăderea activității pe platformă, pe măsură ce utilizatorii ajung să dedice tot mai mult timp și energie activității pe platforma rivală TikTok.
Tot recent, Meta de desfășurat un alt experiment vizând modul de afișare full-screen, postările distribuite pe Instagram Stories apărând în modul orizontal și cu derulare prin gesturi stânga-dreapta, ignorând direcția naturală sus-jos, folosită pentru derularea feed-ului de conținut. În mod predictibil, reacțiile primite în urma testării la scară redusă au fost predominant negative
Deși utilizatorii Instagram s-ar putea să nu aprecieze că butoanele sunt relocate, oamenii se pot adapta la schimbări, declară administratorii platformei. Modificările vor fi implementate pe toate piețele în care sunt active Reels și Shop, inclusiv în SUA, în următoarele câteva zile.