Aflată deocamdată la etapa de testare, o nouă etichetă vine să diferențieze postările Instagram care includ conținut generat de AI, Meta sperând astfel să limiteze răspândirea necontrolată pe platformă a postărilor care nu sunt generate de oameni.
Pe lângă conturile „fake”, duplicate sau create în scop de SPAM, acum trebuie să ne facem griji și despre SPAM-ul generat de AI, generat la foc automat sau pur și simplu la inițiativa utilizatorilor să aibă mai mult succes pe Instagram, recurgând la „inspirația” livrată în câteva secunde de inteligența artificială. Oficial, Meta argumentează doar că noua etichetă va ajuta utilizatorii să identifice conținutul care nu a fost generat de oameni.
Instagram va introduce în viitorul apropiat un nou sistem de etichetare a postărilor create cu ajutorul tehnologiilor generative AI. Astfel, utilizatorii vor putea deosebi mai ușor dacă o poză sau clip video a fost creat/modificat de AI.
În actuala etapă sunt etichetate doar postările ”generate de Meta AI”, sugerând că funcția se bazează mai degrabă pe mecanismul de funcționare al platformei, decât pe algoritmi sofisticați pentru identificarea oricărui tip de conținut generat de AI. Totodată, este adăugată descrierea ”Conținutul AI este de obicei etichetat astfel încât să poată fi identificat cu ușurință”, fără a garanta acest lucru în mod expres.
Când și dacă noua etichetă devine publică, noua funcție va facilita semnalizarea conținutului generat de AI.
Cert este că Instagram nu este singura platformă care încearcă experimente bazate pe generative AI, Google și mai ales Microsoft având un avans considerabil la acest capitol. La rândul său, Meta a dezvăluit recent Llama 2 , propriul său model AI, dezvoltat în colaborare cu Microsoft. Modelul open-source le permite dezvoltatorilor să construiască modele chatbot și generatoare AI de imagini.