Creată pentru a concura funcționalitatea similară oferită de Snapchat, secțiunea Instagram Stories este responsabilă cu mare parte din noutățile zilnice livrate pe Instagram, postările care dispar automat în 24 ore de la publicare ținând permanent ocupați atât vedetele platformei de socializare, cât și pe urmăritorii acestora.
În timp ce termenul prestabilit pentru „expirarea” postărilor este acceptat în mod oarecum unanim, limita de 15 secunde privind durata clipurilor distribuite prin Instagram Stories este mai degrabă o sursă de frustrare pentru autorii de conținut, care își văd mesajele împărțite automat pe Stories-uri multiple. În mod evident, Instagram s-a folosit de această limitare pentru a „umfla” în mod artificial numărul de postări distribuite pe platformă. Fie prin multiplicarea celor prea lungi pentru a încăpea într-un singur clip, sau pur și simplu motivând autorii să distribuie Stories-uri despre orice, cu minim de efort depus.
Cum rivalii Snapchat și Tiktok acceptă deja distribuirea de clipuri cu durată mai lungă de timp, era inevitabil ca și Instagram Stories să renunțe la segmentarea automată a filmulețelor cu durată mai mare de 15 secunde. Cu noua limită de 60 secunde este de așteptat ca numărul postărilor distribuite pe Instagram Stories să scadă simțitor, iar asta va fi cel mai probabil în avantajul utilizatorilor care au pe lista de Follow un număr mare de conturi Instagram, în sensul că vor putea ține pasul cu majoritatea noutăților apărute fără a pierde efectiv ore derulând în aplicația de mobil.
Deocamdată, Meta testează noua versiune Stories cu un număr redus de utilizatori Instagram, care sunt anunțați cu un mesaj de notificare despre noua limită de 60 secunde. În plus, Instagram testează și o versiune îmbunătățită a interfeței afișată la încărcarea postărilor pentru platforma Stories, cu opțiuni noi pentru adăugarea locației și menționarea altor utilizatori Instagram în postarea respectivă.