După ce mai întâi s-a inspirat din formula bazată pe clipuri video scurte a rețelei TikTok pentru a livra utilizatorilor Instagram alternativa numită Reels, Facebook continuă pe aceeași direcție lansând și o versiune „modernizată” a feed-ului Instagram Stories.
Inspirat de platforma rivală Snapchat, feed-ul Instagram Stories este pe cale să treacă la o nouă formulă de prezentare. Adaptată după modelul rețelei TikTok, noua versiune este gândită pentru o mai bună prezentare a conținutului video și permite derularea pe verticală, folosind comenzi swipe.
Capturile de ecran cu versiunea de testare dezvăluie o interfață UI destul de simplă, care informează utilizatorii despre noua formulă de prezentare.
Adam Mosseri, șeful Instagram, a dezvăluit recent că secțiunile video Reels și IGTV ar putea fi combinate într-un singur format de conținut, conținutul acestora apărând alături de videoclipurile obișnuite. Până la urmă, cei mai mulți utilizatori probabil că oricum nu fac diferența între aceste platforme, aducerea sub un singur feed de conținut servind la reducerea confuziei. Totodată, interfața Instagram ar putea deveni mai curată și mai ușor de parcurs.
Cert este că derularea pe verticală este un gest mult mai „natural” decât apăsările sau alunecările stânga-dreapta. Spre exemplu, interfața Android prezintă aplicațiile și opțiunile din meniul Settings organizate în liste verticale. Tot la fel funcționează și derularea paginilor web.
Și postările Instagram Reels sunt, de asemenea, cu derulare pe verticală. Aparent, doar secțiunea IGTV va rămâne neatinsă, clipurile video cu durată mare fiind intenționate pentru vizionarea pe verticală.
Aflată la un stadiu de dezvoltare incipient, nouă versiune Instagram Stories este încă nu este testată cu utilizatorii rețelei și ar putea primi modificări importante înaintea debutului oficial.