Dorind să evite frustrarea utilizatorilor atunci când apar probleme de funcționare a serviciului, administratorii Instagram au decis să implementeze un nou sistem de notificare chiar Feed-ul de conținut al aplicației, cu informații despre natura situației apărute. Noua funcționalitate este testată mai întâi cu utilizatorii din Statele Unite, dar probabil vă va fi extinsă la nivel global în cursul lunilor următoare.
Astfel, probleme de funcționare manifestate prin reducerea vitezei de încărcare a conținutului Instagram, inaccesibilitatea anumitor funcții și chiar întreruperi totale ale serviciului vor fi anunțate cu mesaje notificare recepționate în aplicația de mobil folosind un canal de comunicație alternativ (ex. server de rezervă). În mod similar, și incidentele rezolvate vor fi anunțate cu o notificare apărută la partea de sus a feed-ului Activity.
Pentru a nu risca transformarea acestei funcții în subiect de glume, Instagram anunță că nu va emite notificări chiar pentru toate problemele apărute, rezervând-o pentru incidentele care afectează un număr mare de utilizatori, mai mult timp.
Totodată, Instagram anunță și disponibilitatea unei noi secțiuni numită Account Status, cu informații generale despre ce se întâmplă cu contul tău și distribuția conținutului la nivelul platformei de socializare. Tot de aici, utilizatorii pot afla și dacă contul lor riscă să fie dezactivat pentru încălcări ale politicilor Instagram, respectiv folosi opțiunea Request a Review pentru a solicita reevaluarea penalizărilor primite.
Instagram, împreună cu restul aplicațiilor Facebook, au trecut luni 4 octombrie prin cea mai mare întrerupere a serviciului din istoria companiei, cu durată de aproape 7 ore și efecte resimțite la nivel global.