LinkedIn, un minimum de tutorial
Intră pe www.linkedin.com şi înregistrează-te ca membru; e gratis şi durează un minut. Pentru acest pas ţi se cer minime detalii (în ce domeniu operezi, cum te cheama, unde ai studiat). Astfel profilul tău e completat în proporţie de 15%. Deja esti membru LinkedIn, dar dacă laşi treburile aşa, nu rezolvi nimic. Mai pune nişte minute ca să-ţi îmbunătăţeşti profilul de utilizator cu tot ce crezi că e relevant din punct de vedere profesional despre tine. Nu încerca să fii poetic, nu eşti pe site de matrimoniale; bagă studiile şi experienţa, dar să nu dai în extrema opusă – profilul tău nu poate fi extrem de sec, deoarece şi personalitatea unui om contează. Adaugă şi o poză (până nu demult era o opţiune lipsă pe acest sit). Apropo, o să-ţi apară la un moment dat ceva fereastră pop-up prin care poţi invita contactele tale de mail (de pe Yahoo, Gmail, MSN etc.) să adere la LinkedIn sau, dacă deja sunt mebri LI, să devină "legăturile" tale.
Cum ne comportăm faţă de ceilalţi membri? Politicos, elegant, chiar dacă tu consideri că te stresează alţi membri. Aici nu scuipi, nu înjuri, nu eşti pe prima pagină din Libertatea. LinkedIn e un mediu mai "high".
Construieşte-ţi o reţea. LinkedIn e o reţea socială la urma urmei, astfel încât e important să ai o reţea de "prieteni". Nu face pe antisocialul, că pierzi credibilitate. După ce ţi-o formezi ai grijă de ea, adică keep in touch cu tovarăşii ce o compun.
Recomandările sunt importante. Dar lumea e plictisită, n-are vreme să te laude. Ţie ţi-e ruşine să ceri o recomandare. Fă altfel. Laudă tu pe unul dintre cunoscuţi, iar acesta se va simţi obligat să-ţi întoarcă favorul. Nu fi prea drăguţ, adică să nu descrii pe cineva pe sistemul "Mihai e băiat de treabă". Fii mai concret: "Mihai programează memorii ATMEL, cu viteza luminii".
Secţiunile de bază ale sitului