Business LinkedInfo
Afacerea a pornit în urmă cu mai bine de cinci ani când fondatorii Reid Hoffman şi Konstantin Guericke s-au gîndit să pună bazele unei comunităţi profesionale pe net. Actualmente, compania LinkedIn îi are la conducere pe Dan Nye – CEO, respectiv Hoffman – preşedinte şi purtător de cuvânt. Hoffman ocupase poziţia de vicepresedinte executiv la PayPal şi deţine active şi în proiecte online precum Digg şi FaceBook.
Deşi în primul an de la lansare LinkedIn părea un eşec financiar datorită numărului mic de utilizatori care s-au înscris pe sit; în 2005 numărul acestora a sporit peste aşteptări, la circa cinci milioane.
La finele lui 2006, reţeaua ajunsese la mai mult de nouă milioane de utilizatori înregistraţi, dintre care 3,6 milioane îşi accesau contul măcar trimestrial – potrivit BusinessWeek.com. Analiza e completată de profilul utilizatorului tipic: 39 de ani, venit mediu anual de 139 mii dolari. Din totalul lor, 89.000 reprezentau directori executivi şi aproape jumătate de milion deţineau funcţii de conducere.
În 2007, LinkedIn s-a ales cu două premii Webby pentru caracteristicile sale de reţea socială şi servicii.
Din luna martie a lui 2008 şi companiile au profile pe LinkedIn: eBay, Google, Yahoo!, Oracle sunt doar cîteva exemple grele dintre cele circa 160.000 deja înscrise – de la fundaţii filantropice (de pildă, Bill & Melinda Gates Foundation) până la companii din topul Fortune 500.
Compania a trecut pe profit în 2006 cu o sumă ce nu depăşeşte pragul de 10 milioane USD, la trei ani după lansarea sitului LinkedIn, în mai 2003. Profitul provine din publicitate, dar şi din tarifele plătite de companii mari pentru a li se permite să caute noi angajaţi în imensa bază de date LinkedIn. De altfel, în 2006 Microsoft, eBay, Target sau L’Oreal plăteau două până la 10.000 USD lunar în scopul acesta.
În 2007, la investiţia iniţială de 13,4 (14,7 – potrivit TechCrunch) milioane USD obţinute pe parcursul anilor anteriori în două tranşe s-au mai adăugat 12,8 milioane USD pentru îmbunătăţirea şi sporirea serviciilor oferite de sit, dar şi pentru lansarea unui serviciu online separat, denumit LinkedIn Experts. Acesta din urmă, un serviciu online pentru furnizarea de consultanţă plătită – 500USD prima oră, 250 pentru următoarele – nu s-a bucurat de succes şi acum câteva luni a dispărut în uitare.
LinkedIn este finanţat de firme de investiţii puternice din Statele Unite şi Europa: Greylock Partners, Bessemer Venture Partners, European Founders Fund şi Sequoia Capital – aflat în spatele unor branduri importante de Internet ca Yahoo!, Google şi PayPal.
Mai multe surse evaluează LinkedIn la o valoare de piaţă de 1 miliard USD. Oficialii LinkedIn se aşteaptă ca în 2008 situl să înregistreze un profit de 50-100 milioane USD.
Sediul central al LinkedIn se află în Mountain View, California, cu birouri în New York şi Londra. Competitorul direct, de pe continentul european: Xing.com. Xing Corporation, compania ce deţine situl, are cartierul general la Hamburg, Germania.
Creşterea LI bate de departe MySpace, FaceBook şi Windows Live
Potrivit unui studiu al companiei de cercetare Nielsen, publicat pe Cnet.com, creşterea procentuală cea mai semnificativă între siturile de socializare a avut-o LinkedIn (locul 4 în topul siturilor de socializare din SUA), în timp ce MySpace (locul întâi) a stagnat. LinkedIn a înregistrat o creştere impresionantă a numărului de utilizatori de 361% an-la-an, iar MySpace de doar 3%. Statistica se referă la Statele Unite şi este calculată pe baza numărului de vizitatori unici lunar ai fiecărui sit (coloanele doi şi trei din tabel).