Deși a pornit ca o rețea de socializare adresată tinerilor, Facebook este în prezent frecventată mai ales de publicul cu vârstă înaintată, tinerii preferând TikTok, Snapchat și Instagram. CEO-ul Mark Zuckerberg dorește să schimbe asta inițiind cel mai amplu proces de remodelare a platformei, chiar cu riscul de a pierde o parte dintre utilizatorii din categoriile de vârstă în prezent dominante.
Încercând să atingă o răspândire cât mai mare, Facebook și-a optimizat până acum serviciile pentru a oferi câte ceva pentru toate categoriile de vârstă, rezultatul fiind pierderea competitivității în fața platformelor emergente.
Datele statistice arată că aplicația pentru mobil a devenit un succes printre utilizatorii cu vârsta de peste 56 de ani, 71% dintre aceștia declarând la finalul lui 2021 că vizitează Facebook în mod frecvent. În schimb, dintr-un grup format din 10000 de tineri, 81% au declarat că folosesc Instagram, 77% folosesc Snapchat și 73% folosesc TikTok. În schimb, doar 27% dintre aceștia mai folosesc și Facebook.
Încercând să amelioreze această situație, Facebook a lansat în luna august 2020 Reels, o nouă secțiune de conținut care permite utilizatorilor să urmărească și să distribuie clipuri video scurte, în esență duplicând funcționalitatea platformei rivale TikTok. Una dintre modalitățile prin care Mark Zuckerberg speră a atragă mai mulți utilizatori din rândul tinerilor cu vârste între 18 si 29 de ani, este prin ”intensificarea funcției Reels” în aplicația Instagram. CEO-ul Facebook este de părere că noua secțiune de conținut video încă nu și-a arătat întregul potențial, urmând un proces de maturizare în care aceasta va căpăta un rol tot mai central pe platformele Facebook.