Invitat la o audiere maraton în faţa senatului american, CEO-ul Facebook Mark Zuckerberg a răspuns unui lung şir de întrebări legate de modul în care reţeaua de socializare pe care o conduce obţine şi foloseşte informaţii despre utilizatori.
Printre subiectele pe care şeful Facebook a fost nevoit să le adreseze au fost şi zvonuri cum că reţeaua de socializare ar folosi microfoanele dispozitivelor pentru a asculta conversaţiile utilizatorilor, reacţionând la cuvinte cheie pentru a livra reclame personalizate. Zuckerberg a negat cu fermitate informaţia că Facebook ar „asculta” prin microfoanele dispozitivelor în timp ce posesorii acestora poartă discuţii în particular.
Însă lucrurile stau puţin diferit în ce priveşte clipurile video încărcare în mod voluntar de utilizatori în reţeaua Facebook. Potrivit explicaţiilor oferite de Mark Zuckerberg, Facebook aplică anumite verificări şi optimizări pentru sunetul ataşat clipurilor video, cu scopul de a îmbunătăţii calitatea serviciilor oferite.
Confruntat şi zvonurile cum că Facebook ar „asculta” conversaţiile purtate între utilizatori prin mesaje text cu scopul de a servi reclame personalizate, Zuckerberg a deviat puţin de la subiectul discuţiei oferind un răspuns cu atingere la reţeaua WhatsApp şi modul în care tehnologiile de criptare a comunicaţiilor fac imposibilă interceptarea schimburilor de mesaje.