Mark Zuckerberg nu e singur. Topul celor mai slabe parole folosite pe LinkedIn [INFOGRAFIC]

07.06.2016
Mark Zuckerberg nu e singur. Topul celor mai slabe parole folosite pe LinkedIn [INFOGRAFIC]
Conturile de Twitter şi Pinterest ale lui Mark Zuckerberg, şeful Facebook, au fost compromise zilele trecute de hackeri din cauza parolei foarte slabe pe care acesta o folosea în ambele cazuri. Parola cu pricina, „dadada”, a fost găsită de atacatori în baza de date cu conturi de LinkedIn compromise care a fost publicată lunile trecute pe internet. 
 
Zuckerberg nu este, bineînţeles, singurul utilizator de LinkedIn care foloseşte o parolă foarte slabă. Din baza de date menţionată mai sus au fost extrase cele mai slabe 10 combinaţii folosite pentru securizarea conturilor de pe reţeaua profesională de socializare. Pe baza acestora Statista şi Business Insider au realizat un infografic. 
 
Citeşte şi: Conturile de Twitter şi Pinterest ale lui Mark Zuckerberg au fost sparte. Parola la ambele era „dadada”
 
Cea mai populară parolă slabă folosită pe LinkedIn, folosită pentru 750.000 din cele 117 milioane de conturi compromise, este „123456”. Top trei este întregit de „linkedin” şi „password”. 
 
 
Ca să vă faceţi o idee, aflarea parolei „dadada” printr-un atac de tip brute force (sunt folosite programe software care generează combinaţii până când o găsesc pe cea corectă) se face în doar 27 de secunde. 
 
În cazul în care aveţi aceeaşi parolă la mai multe conturi online, schimbaţi-o şi folosiţi combinaţii diferite pentru fiecare caz în parte. O parolă puternică trebuie să conţină minim opt caractere, litere mari şi mici, cifre şi simboluri. În cazul în care nu aveţi inspiraţie, puteţi folosi programe de administrare de parole, precum LastPass sau 1Password. Acestea pot genera automat combinaţii foarte sigure.
 
Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult