Extinzând campania agresivă de restructurări, în care peste 11.000 de angajați au plecat acasă, Meta pare că va opera noi reduceri de costuri renunțând la gama de produse Facebook Portal și dezvoltarea de smartwatch-uri.
Foarte controversate prin modul în care „pătrund” în locuințele utilizatorilor, colectând tot felul de informații despre aceștia în timp ce oferă servicii de asistență prin comandă vocală, dispozitivele Facebook Portal au obținut vânzări mai degrabă modeste, dacă ne raportăm la investițiile uriașe depuse de Meta cu dezvoltarea acestora. De altfel, Meta a oprit încă de la jumătatea acestui an livrările Facebook Portal, compania în centru că renunță să mai ofere hardware pentru consumatorii de rând.
În plin scandal legat de intimitatea online, Facebook a lansat două display-uri inteligente conectate permanent la internet, pozând ca și dispozitive dispozitivele de comunicare pentru acasă. Facebook Portal include camere foto/video şi microfoane pentru a pune utilizatorii în contact prin apeluri video, dar şi pentru a controla dispozitivele inteligente din locuința prin intermediul Amazon Alexa. Primul este un dispozitiv similar cu ceea ce am mai văzut în trecut de la Lenovo sau Amazon, oferind un touchscreen de 10” şi o cameră video pentru chat. Portal+ este un dispozitiv de 15”, care poate fi folosit atât în orientare portret, cât şi în landscape. CaMerele video încorporate cu dispozitivul Portal pot să urmărească utilizatorii pentru a-i ţine tot timpul în prim-plan în cadrul apelurilor video prin intermediul Facebook Messenger. Totodată, microfoanele „ascultă” permanent ce se întâmplă în încăpere, așteptând comenzi vocale care pot fi iniţiate folosind replica „Hey Portal”. În practică, Meta ar putea colecta și alte informații pe cale audio, de valorificat în scop publicitar. Ce-i drept, dovezile în acest sens sunt circumstanțiale și dificil de probat.
În orice caz, proiectul Facebook Portal pare că a ajuns la final, Meta ajungând la concluzia că efortul financiar merită, în comparație cu beneficiile obținute.
Un eșec și mai nefericit ar putea fi însă cel legat de lansarea unui dispozitiv smartwach, proiectul eșuând înainte de a livra măcar un singur produs comercial. Potrivit zvonurilor, primul smartwach dezvoltat de Meta urma să aibă opțiuni avansate de personalizare, cum ar fi posibilitatea de a detașa și înloci partea din față a dispozitivului cu „fețe de schimb” în format fizic. Puternic optimizat pentru partea de socializare, dispozitivul urma să aibă două camere foto, de 5 megapixeli și 12 megapixeli, cea de a 2-a fiind orientată în lateral. În afară de modelul principal, inginerii Meta ar fi lucrat la alte două dispozitive smartwatch, unul dintre acestea fiind deja la un stadiu avansat de pregătire.