Giphy, serviciul de hosting pentru animații GIF, cumpărat de Facebook în 2020, va trebui să își schimbe proprietarul. Autoritatea Concurenței și Piețelor din Marea Britanie (CMA) a decis că această achiziție limitează concurența în piață, iar Meta, actualul proprietar, va trebui să vândă Giphy către un alt cumpărător. Rămâne de văzut dacă vânzarea va putea fi făcută la o sumă similară cu cea plătită original.
Atunci când Facebook a cumpărat Giphy, compania avea planuri mari pentru aceasta. Astfel, suma de 400 de milioane de dolari nu părea foarte mare, în comparație cu alte achiziții ale companiei. Motivul pentru care a fost cumpărat Giphy este integrarea de animații de acest gen în toate platformele Meta: în stories și în Messenger, unde sunt folosite pentru a decora fotografiile sau clipurile video publicate, sau pentru a servi drept reacții.
Autoritățile din Marea Britanie consideră însă că această achiziție ar putea limita concurența în spațiul de servicii de GIF-uri, întrucât rivalii Facebook ar putea avea accesul revocat la serviciile Giphy, sau restricționat, sau chiar condiționat de temeni nefavorabili. De asemenea, cu Giphy în portofoliul său, Facebook ar reduce numărul de opțiuni pentru advertising în spațiul digital, platforma de animații fiind folosită și în aceste scopuri.
Facebook a promit la momentul achiziției că Giphy va rămâne disponibil tuturor și că va fi o platformă „deschisă”, însă ancheta CMA a decis să nu se încreadă în promisiunile companiei.
Așa cum era de așteptat, reprezentanții Meta se declară dezamăgiți de acest deznodământ:
„Suntem dezamăgiți de decizia CMA, dar acceptăm hotărârea drept cuvânt final asupra acestei spețe. Vom lucra îndeaproape cu CMA pentru vânzarea Giphy. Suntem recunoscători echipei Ghiphy în această perioadă incertă pentru afacerea lor și le dorim tot succesul. Vom continua să evaluăm oportunități noi, inclusiv prin achiziții, pentru a aduce inovație și opțiuni de alegere către mai mulți oameni din UK și din jurul lumii.”
sursa: Engadget