Separând funcţia de mesagerie instant de aplicaţia Facebook pentru mobil, compania lui Mark Zuckerberg urmărea să impună o platformă de mesagerie separată, alternativă pentru Telegram, Skype, Google Hangouts, WhatsApp, Yahoo Messenger şi alte servicii similare. Între timp, unele dintre acestea au dispărut, altele au căzut în irelevanţă, au fost cumpărate de Facebook sau au rămas ca servicii de nişă, preferate de utilizatori care urmăresc ceva anume.
Lansat ca aplicaţie separată în anul 2011, Messenger a coexistat cu aplicaţia Facebook până în anul 2014. Abia în 2023, compania redenumită între timp Meta realizează că planul de promovare Messenger ca și serviciu complet separat de Facebook nu mai e de actualitate. Între timp, s-a produs inimaginabilul, rețeaua Facebook ajungând să fie populată de utilizatori tot mai puțin activi și de vârstă incompatibilă cu planurile de monetizare ale clienților de publicitate.
În schimb, Messenger a rămas un nume relevant pe segmentul serviciilor de mesagerie instant, inversarea „divorțului” de Facebook promițând să amâne inevitabilul, motivând utilizatorii care altfel ar dezinstala cu totul aplicația Facebook, să o păstreze măcar pentru a nu pierde legătura cu contactele de pe Messenger.
Meta nu spune când vor fi implementate complet aceste modificări. Totuși, menționează că în prezent au loc teste, unii utilizatori având acces la contul de mesagerie din interiorul Facebook.