Meta a dezvăluit un nou plan pentru inserarea mai multor reclame în clipurile Reels distribuite pe Facebook și Instagram, totodată schimbând regulile după care sunt recompensați creatorii de conținut.
Anunțat anul trecut, planul de monetizare a clipurilor Facebook Reels a fost prezentat ca un sistem de remunerare a creatorilor care produc și distribuie filmulețe pe Reels. Meta extinde acest program deschizând accesul pentru mii de alți creatori, totodată pregătind și un nou model de recompensare care pune accent pe ”performanțele reels-urilor distribuite și nu câștigurile absolute generate din reclamele afișate”. Prin „performanță”, Meta se referă la numărul de vizionări și durata acestora, deși, administratorii platformei admit că și alți indicatori ar putea fi încorporați în algoritmul folosit pentru stabilirea plăților.
Potrivit Meta, noul model de remunerare a creatorilor este gândit să motiveze conținutul de mai bună calitate, în ideea că utilizatorii vor fi astfel motivați să petreacă mai mult timp pe Reels, în detrimentul platformelor rivale precum TikTok. Un program similar va fi demarat la scară redusă și cu un mic grup dintre creatorii de conținut și furnizorii de publicitate pe Instagram, regiunile acoperite urmând să fie anunțate în cursul săptămânilor următoare.
Meta argumentează că plățile bazate pe performanță funcționează mai bine pentru ambele părți. În plus, plătirea creatorilor în funcție de câștigurile din reclame le-ar putea afecta negativ veniturile, deoarece unii factori ar putea fi în afara controlului lor. Meta a anunțat, de asemenea, că modelul de plată bazat pe performanță se va aplica și reclamelor In-Stream pe Facebook. Aceasta este o parte a inițiativei companiei de a sprijini creatorii care dezvoltă toate tipurile de conținut.