La fel ca în cazul TikTok, algoritmii dezvoltați de Meta pentru auto-selectarea clipurilor afișate pe Facebook Reels pot crea o veritabilă „capcană” a conținutului fixat prea mult pe un subiect anume, neinteresant sau de-a dreptul dăunător pentru utilizatori.
Astfel, Meta va permite utilizatorilor care consideră prea repetitive sau neinspirate clipurile sugerate spre vizionare de algoritmii platformei să „reseteze” algoritmii folosiți de Facebook Reels, bifând noi subiecte și arii de interes. Un alt instrument poate și mai puternic este oferit de butoanele Show More și Show Less. Adăugate doar unora dintre clipurile selectate pentru redare, opțiunile ascunse în spatele butonului cu trei puncte din colțul dreapta-jos sunt de folosit pentru a crește sau dimpotrivă, descuraja algoritmii platformei din a mai selecta astfel de conținut.
Meta atașează încă din luna octombrie opțiunile Show More/Show Less la postările afișate în Feed-ul Facebook. Instrumentul se bazează pe inteligența artificială pentru a determina prioritatea la afișare a conținutul, măsurând în mod direct preferințele exprimate de utilizatori.
Meta precizează că opțiunile astfel exprimate de utilizatori au valabilitate limitată în timp, feed-ul Reels revenind treptat la modul de afișare implicit, pe măsură ce noi clipuri sunt auto-potrivite de algoritmii platformei cu preferințele de vizionare observate sau anticipate în mod predictiv.