Poate că nu toţi utilizatorii agreează componenta socială din Foursquare şi nonsensurile cu insigne, check-in-uri în serie din locuri neinteresante şi supremaţii ale locurilor des vizitate, însă acest serviciu online deţine o bază de dată imensă cu puncte de interes. Compania Microsoft este şi ea convinsă de valoarea acestor date şi a anunţat că a investit în Foursquare şi a încheiat şi un parteneriat care-i va asigura acces la aceste date.
Fondat în 2009, Foursquare este un serviciu de socializare online axat pe o componentă geografică. Acesta foloseşte OpenStreetMap ca furnizor de hărţi şi adaugă propriile sale punct de interes, utilizatorii putând descoperi locuri noi, putând marca vizitarea lor şi putând interacţiona între ei. Bazele de date Foursquare au crescut constat în dimensiuni iar compania a devenit deţinătoarea uneia dintre cele mai complexe colecţii de puncte de interes, acest bun preţios trezind atenţia Microsoft.
Foursquare a anunţat că a primit o investiţie de 15 milioane de dolari din partea Microsoft, importantă pentru o companie care încă este dependentă de fondurile de investiţii şi nu a descoperit o metodă serioasă de monetizare. Mai important însă, compania a anunţat că a semnat un contract de licenţiere în urma căruia Microsoft va primi acces la informaţiile stocate de Foursquare. Compania nu a dezvăluit valoarea acestui contract de licenţiere.
Microsoft va folosi aceste date pentru îmbogăţirea Bing Maps şi pentru îmbunătăţirea altor produse software de realitate augmentată, orientare şi navigaţie pentru Windows Phone, clauzele contractului cu Foursquare oferindu-le un acces mult mai larg la date decât cel oferit de API-ul deschis al acestei platforme. Parteneriatul este bidirecţional, şi Foursquare urmând să beneficieze de integrarea cu Bing pentru a-şi putea îmbogăţi propriile sale colecţii de informaţii.