Microsoft marchează trecerea în era Windows 8 cu un nou logo de companie, radical diferit faţă de vechea emblemă aleasă în urmă cu 25 de ani.
Schimbarea este adusă într-un moment când Microsoft pregăteşte lansarea unor versiuni noi sau puternic modificate pentru aproape toate produsele importante: sistemul de operare Windows, Windows Phone şi suita de aplicaţii Office. Multe dintre aceste produse vin cu o interfaţă puternic modificată şi experienţă în utilizare diferită faţă de ce eram obişnuiţi până acum. În noua direcţie se merge către o interfaţă pe bază de tile-uri, cu aspect mai curat şi viu colorată, organizată aerisit şi cu mai puţine delimitări.
Noul logo include are în componenţă un simbol multicolor, folosit până acum pentru produsele din familia Windows, alăturat numelui companiei, scris cu font Segoe mai puţin pronunţat şi într-o nuanţă mai blândă. Explicând semnificaţia noului logo, Jeff Hensen – managerul Microsoft pentru strategie de brand, a precizat că acesta simbolizează deopotrivă moştenirile trecutului dar şi tendinţele viitoare, către noutate şi prospeţime. Cât despre fontul Segoe, acesta este deţinut de Microsoft şi folosit deja de ani buni în campaniile de marketing. Acelaşi font este predominant şi în noua interfaţă Windows 8, cunoscută până de curând sub denumirea Metro.
Noul logo Microsoft este foarte asemănător celui ales pentru Microsoft Store, la rândul său inspirat din vechiul logo Windows cu formă de steag.
Potrivit lui Hensen, va dura ceva timp până ce noul logo va putea fi găsit pe toate produsele companiei, astfel că vechiul simbol Microsoft nu va dispărea chiar peste noapte.