Când nimeni nu mai credea că Microsoft ar putea sparge dominația Google pe segmentul motoarelor de căutare, Chat GPT a transformat serviciul de căutare Bing într-o alegere populară.
Dezvoltat în parteneriat cu Open AI, chatbot-ul bazat pe inteligență artificială a scos Bing Search din anonimat, practic peste noapte.
Yusuf Mehdi, vicepreședintele corporativ al Microsoft și directorul de marketing pentru consumatori, a dezvăluit statisticile lui Bing într-o postare pe blog. În mod special, Mehdi a subliniat că o treime dintre persoanele care au accesat programul Bing preview, o versiune limitată a viitorului său motor de căutare, sunt utilizatori complet noi pentru Bing. Microsoft interpretează acest aspect ca pe o „validare” a argumentului cum că motoarele de căutare trebuie reinventate, respectiv, o confirmare a modului în care interacțiunea bazată pe dialog în limbaj natural, punând întrebări și primind răspunsuri concrete pe tema aleasă, reprezintă cu adevărat viitorul.
Totuși, încă nu nu este cazul de ne hazardăm vorbind despre detronarea rivalului Google Search. Chiar și rămas în urmă cu tehnologiile emergente, acesta numără de cel puțin 10 ori mai mulți utilizatori activi, în fiecare zi. „Este o cifră notabilă și, totuși, suntem pe deplin conștienți că rămânem un jucător mic, mic, cu o singură cifră”, a spus Mehdi pe blog.
În plus față de aceste statistici, Microsoft spune că utilizarea Bing pe mobil a crescut și ea, datorită lansării noii aplicații Bing, care a dus la o creștere de 6 ori a utilizatorilor activi zilnic.
Compania intenționează să-și includă noile tehnologii AI în cât mai multe produse și servicii. Astfel, Microsoft organizează pe 16 martie un eveniment al cărei temă este viitorul muncii cu AI, unde probabil că vor fi detaliate noi inovații AI rezervate pentru utilizatorii Microsoft Office.