Microsoft a purtat negocieri pentru preluarea companiei Yahoo încă din anul 2008, însă a renunţat la idee câteva luni mai târziu, preferând să-şi concentreze eforturile în lupta cu rivalul Google, purtată pe piaţa serviciilor online.
Între timp relaţiile dintre Microsoft şi Yahoo au fost şi mai bine consolidate, iar cele două companii se bucură în prezent de un parteneriat profitabil, în care Yahoo vinde mesaje publicitare prin intermediul motorului de căutare Bing deţinut de Microsoft. În aceste condiţii, achiziţia companiei Yahoo poate aduce beneficii imediate pentru Microsoft, servind drept poliţă de asigurare pentru continuarea relaţiilor dintre cele două companii şi cale liberă de intrare în piaţa publicităţii online, distribuită cu ajutorul motoarelor de căutare.
Vestea că Yahoo este din nou de vânzare a picat cum nu se poate mai bine pentru Microsoft, compania fiind de mult timp interesată să concureze sistemul Google Ad dollars cu o alternativă proprie, la care poate avea acces după achiziţionarea Yahoo. Conform informaţiilor furnizate de New York Times, Microsoft a semnat deja un acord pentru acces la informaţii confidenţiale legate de situaţia financiară a companiei Yahoo. Măsura este interpretată drept un pas pregătitor, care permite evaluarea oportunităţii unei achiziţii.