Pornind de la idea că oferta de conţinut accesibil la navigarea prin paginile Facebook sau listele cu rezultate Google Search nu este suficient de diversă, Moziila introduce funcţia Context Graph, capabilă să ofere recomandări personalizate pentru noi pagini de vizitat.
Studiind activitatea browser-ului web la o scară redusă, Mozilla ţinteşte construirea unui „sistem de recomandări” capabil să personalizeze listele cu rezultate la căutări, luând în calcul soluţii anterioare găsite pentru probleme similare.
Cât despre noţiunea de context, căutările Firefox realizate folosind Context Graph vor returna informaţii relevante pe baza locaţiei unde te afli şi activităţile anterioare, sugestiile reflectând soluţii care au funcţionat şi în trecut, pentru tine sau alţi utilizatori. Mozilla testează acest mod de abordare împreună cu un grup de voluntari, scopul fiind de a rafina recomandările oferite fără a compromite intimitatea utilizatorilor.
Una dintre componentele Context Graph, funcţia Activity Stream, este la fază de testare încă din luna mai. Folosirea sa oferă mai întâi informaţii preluate de la website-urile cele mai des vizitate, însă sistemul se auto-adaptează trecând la sugestii pentru website-uri noi de vizitat şi conţinut personalizat.