Neeva, un nou serviciu de căutări online, care a debutat anul trecut în SUA și se laudă cu lipsa reclamelor din rezultate, va fi lansat în curând și în Europa. Acesta a fost fondat de către Sridhar Ramaswamy, un fost inginer Google, care s-a ocupat chiar de către dezvoltarea tehnologiilor de reclame în cadrul gigantului din domeniul căutărilor. Monetizarea serviciilor Neeva se face pe baza abonamentelor, dar există și o versiune gratuită.
Utilizatorii din Marea Britanie, Franța și Germania vor fi primii care vor avea acces la Neeva în afara SUA. Utilizatorii din aceste țări vor putea să folosească serviciul de căutare gratuit pe baza unor conturi „Basic”, cu anumite limitări. Cei care aleg să plătească primesc acces la sisteme de securitate extra pentru protejarea identității online a utilizatorului și alte beneficii exclusive.
În primul an de la lansare, Neeva a atras peste 600.000 de utilizatori din SUA, iar acum compania caută să își crească baza de utilizatori, promițând că datele pe care utilizatorii le oferă către Neeva nu vor fi vândute către alte companii și nu vor fi folosite în vânzarea de reclame. Acestea vor fi folosite însă pentru îmbunătățirea rezultatelor din căutări, personalizate mai degrabă pe preferințele fiecărui utilizator în parte. De aceea, compania necesită utilizarea de conturi, care pot fi înscrise gratuit pe baza e-mail, sau conturilor Google, Apple sau Microsoft.
De altfel, rezultatele căutărilor în Neeva pot oferi și rezultate din Gmail, Dropbox sau alte servicii precum Github, Slack, Office 365, Jira și altele. Noul browser este disponibil pe toate browser-ele majore și sub formă de extensie, și există chiar și un browser Neeva pe iOS, care funcționează ca aplicație independentă cu acest motor de căutare setat implicit.
În comparație cu Google și alte motoare de căutare, Neeva spune că oferă 100% rezultate reale, neafectate de reclame, pe când prima pagină de pe motoarele „big tgech” oferă doar 60% rezultate reale, restul de 40% din pagină fiind acoperit de reclame.
sursa: TechCrunch