Introdus luna trecută, abonamentul Netflix parțial finanțat prin reclame vine cu multe limitări, special gândite pentru a face atractive abonamentele mai scumpe. Iar pentru ca noua strategie de marketing să fie și mai profitabilă, Netflix a făcut cea mai ieftină opțiune de abonament fără reclame aproape imposibil de găsit.
Cel puțin, pentru regiunile unde opțiunea de abonament cu reclame este disponibilă, site-ul Netflix nu mai arată și abonamentul de bază fără reclame utilizatorilor care încearcă să se aboneze la Netflix. În schimb, singurele opțiuni disponibile sunt planurile Basic cu reclame, Standard și Premium.
Totuși, deoarece eliminarea completă a abonamentului basic fără reclame nu este posibilă fără a risca acuzații de discriminare între utilizatori pe criterii de regiune, Netflix a recurs în schimb la tactici de promovare înșelătoare. Astfel, opțiunile între care Netflix ar vrea să alegi (Standard și Premium) apar la vedere și sunt evidențiate cu roșu, ca și cum ar fi singurele alegeri posibile.
În lipsa unei informări prealabile sunt șanse mari ca vizitatorii nici să nu observe indiciul ”Want more options” apărut în josul paginii scris cu font mic și de culoare gri, alături de link-ul ”See al plans” deghizat pentru a fi cât mai ușor confundat cu declarația privind termenii de utilizare ai serviciului, pe care mai nimeni nu ar vrea să o citească.
Abonamentul de bază Netflix permite streaming numai pe un singur dispozitiv la rezoluție 720p. Ceva mai scump, abonamentul Standard funcționează cu două dispozitive simultan la rezoluție 1080p, în timp ce abonamentul Premium permite până la patru dispozitive simultan la rezoluție 4K.
În acest moment, este incert dacă Netflix intenționează să retragă abonamentul de bază fără reclame.