Zvonurile cum că Netflix va „subvenționa” costul abonamentelor circulă deja de câteva luni, dând de înțeles că utilizatorii vor avea de „suportat” simple pauze de reclame, primind apoi acces la întregul catalog de conținut.
Doar că, în practică nu va fi chiar așa, abonații Netflix care aleg varianta de abonament parțial subvenționată prin reclame primit doar acces parțial la conținutul disponibil pe Netflix, rămânând să „suporte” și mesajele publicitare inserate fără buton de „Skip”.
Vestea și mai proastă este că Netflix continuă să piardă foarte mulți abonați de la o lună la alta. Așa că până la introducerea noului plan tarifar subvenționat cu reclame lucrurile s-ar putea schimba din nou, în moduri încă de neconceput pentru fanii platformei.
Deocamdată, așteptările doritorilor de abonamente mai ieftine sunt temperate chiar de co-CEO Netflix Ted Sarandos, care clarificat că noul plan tarifar nu include acces chiar la tot conținutul licențiat al platformei. Asta pentru că, potrivit aceluiași Ted Sarandos, pentru ca planul să funcționeze până la capăt ar fi nevoie de noi înțelegeri cu studiourile de film, a căror negociere ar putea dura multe luni, fără a exclude posibilitatea ca aceste solicitări să fie pur și simplu respinse.
Totuși, se pare că filmele și serialele originale Netflix vor fi disponibile și pe acest nou plan tarifar, excepțiile fiind mai degrabă punctuale și limitate la anumite producții foarte căutate.