Probabil că nu aţi auzit de reţeaua de socializare Netropolitan şi sunt şanse mari să nu vă faceţi un cont pe aceasta vreodată. Motivul? Este o reţea realizată special pentru oamenii bogaţi. Atât de bogaţi încât îşi permit să plătească 9000 de dolari pentru a se înscrie şi apoi o taxă de 3000 de dolari pe an pentru a rămâne membri. Ce primesc însă în urma acestor sume? Socializare cu alţi bogătani.
Netropolitan este un soi de club select al internetului, unde numai cei privilegiaţi pot intra. Este reţeaua de socializare unde vedetele se refugiază după ce se plictisesc de miile de cereri de prietenie şi mesaje de la tot felul de necunoscuţi de pe alte servicii. Există însă câteva criterii ce trebuie respectate, pe lângă plata taxei. Utilizatorii de Netropolitan trebuie să aibă minim 21 de ani, să îşi folosească numele real şi să dezvăluie oraşul în care locuiesc, dar şi să publice articole doar în limba engleză.
Utilizatorii reţelei de socializare nu au voie să dezvăluie identitatea altor utilizatori şi nu au voie să salveze capturi de ecran pentru a le arăta celor care nu au conturi. Deşi nu au fost oferite numere concrete, Netropolitan nu pare să fie foarte popular momentan, serviciul fiind lansat cu doar câteva sute de conturi înscrise. Cu toate acestea, la momentul lansării serverele nu au putut face faţă, fiind necesar un upgrade aproape imediat. Ce-i drept, mulţi curioşi au accesat site-ul doar pentru a vedea despre ce este vorba sau crezând că este un nou „Facebook”.
Singura imagine disponibilă cu Netropolitan descrie o interfaţă simplă asemănătoare cu Google Plus şi funcţii de bază întâlnite şi pe alte servicii de acest gen: flux de activitate, profil, notificări, mesaje şi locaţii.
Momentan nu putem şti ce nivel de succes va atinge Netropolitan şi nici dacă serviciul va reuşi să rămână online pe termen lung. Atât timp cât vor fi destui utilizatori care vor plăti taxele de acces, probabil că nu vor întâmpina probleme financiare. Sperăm însă că securitatea datelor stocate este o prioritate pentru companie, întrucât o reţea de socializare dedicată vedetelor pare să fie o ţintă perfectă pentru hackeri.