Noua politică de returnare a banilor din App Store facilitează accesul gratuit la produsele comerciale

Noua politică de returnare a banilor din App Store facilitează accesul gratuit la produsele comerciale
În ultimele zile ale anului trecut, Apple a anunţat mărirea preţurilor conţinutului software şi media oferit în cadrul magazinelor digitale App Store europene din cauza adoptării unui nou cadru legislativ, dar şi implementarea opţiunii de returnare a produselor cumpărate. Această ultimă şi bine-venită noutate se pare că a fost implementată defectuos, producătorii de aplicaţii reclamând că utilizatorii pot frauda foarte uşor sistemul şi pot refolosi produsele la care au renunţat.
 
În urma schimbărilor implementate de către Apple, utilizatorii au la dispoziţie un interval de 14 zile în care pot renunţa la un produs software cumpărat şi îşi pot primi banii înapoi fără a fi nevoiţi să ofere şi o justificare. Până acum, o astfel de cerere trebuia trimisă de utilizator prin intermediul unui formular electronic şi trebuia să fie verificată manual de către Apple, demersul neavând întotdeauna şi un rezultat favorabil, însă acest lucru se poate face acum mult mai uşor şi mai ales sigur din interfaţa Report a Problem de pe site-ul Apple.
 
 
Acest sistem de renunţare la achiziţie şi de returnare a banilor a fost însă implementat într-un mod nesatisfăcător, producătorii de software reclamând că utilizatorii pot îl pot abuza şi pot utiliza aplicaţiile şi după ce au renunţat la ele şi şi-au primit banii înapoi. Deşi platforma iOS oferă o metodă de ştergere de la distanţă a conţinutului, Apple nu a legat-o de nou implementatul serviciu de returnare. Deşi utilizatorul trimite o cerere de returnare şi îşi primeşte banii înapoi, iar achiziţia este dezasociată de contul său, aplicaţia rămâne instalată pe telefon şi stocată în programul iTunes. Astfel, utilizatorul poate folosi produsul în continuare sau chiar restaura cu ajutorul fişierului original IPA în cazul unei formatări.
 
Acest lucru este dezastruos pentru dezvolatorii software, utilizatorii putând astfel cumpăra, descărca, depune o cerere de returnare şi beneficia de un produs fără să fi plătit nimic. În acest moment, Apple nu a făcut nici o declaraţie şi nu este clar când şi cum va rezolva această problemă.
Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News