Internetul pare că a luat o decizie comună de a elimina conţinutul în Flash, pentru a oferi o experienţă mai bună de navigare. După ce mai multe browsere au început să renunţe la plugin-ul Flash, iar majoritatea site-urilor care oferă conţinut video au adoptat HTML5, a venit momentul ca şi reclamele să scape de această amintire a anilor ‘90. Google a anunţat că reclamele servite de serviciile AdWords şi DoubleClick nu vor mai putea fi realizate în format Flash.
Aceste reclame, livrate la nivel global prin intermediul acestor două platforme, vor putea afişa exclusiv conţinut realizat folosind HTML5. Acest lucru oferă posibilitatea de a afişa aceleaşi reclame pe mai multe platforme, indiferent de sistemul de operare, browser sau capabilităţile hardware. Schimbările vor fi aplicate în două valuri, unul la jumătatea acestui an, iar cel de-al doilea la începutul anului viitor. Cei care încă doresc, pot să prezinte reclame în format Flash până la sfârşitul acestei perioade de tranziţie.
Începând cu data de 30 iunie 2016, serviciile AdWords şi DoubleClick Digital Marketing vor înceta să accepte upload-uri de reclame în format Flash. Toate reclamele urcate înainte de această dată vor rămâne active şi vor putea rula până la încetarea suportului. Acest moment va veni pe 2 ianuarie 2017, fiind destul timp pentru companii şi agenţii pentru a face conversia reclamelor din format Flash în HTML5.
Deja Flash nu mai este o prezenţă foarte populară pe internet, iar din 2017 multe din reclamele enervante realizate folosind platforma Adobe vor dispărea de pe cele mai mari două platforme publicitare de pe internet. Având în vedere că Flash este în cădere liberă când vine vorba de redare multimedia online, probabil că în doar câţiva ani, acest plugin va dispărea complet. Chiar şi Adobe încearcă să se distanţeze de Flash, redenumind aplicaţia de creaţie în Animator, dedicată celor care doresc să realizeze clipuri animate şi nu obligatoriu dezvoltatorilor de aplicaţii web.