În lupta împotriva aplicaţiilor care blochează reclame, multe site-uri au început să afişeze mesaje prin care le cer utilizatorilor care folosesc ad-blocker-e să dezactiveze aceste programe sau nu le permit deloc accesul la conţinut.
Totuşi, o scrisoare care îi este atribuită preşedintelui Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, arată că aceste practici ar putea încălca legislaţia europeană. Scrisoarea i-a fost trimisă lui
Alexander Hanff, directorul organizaţiei Think Privacy, care militează pentru drepturile online ale internauţilor. Potrivit documentului, software-ul care detectează prezenţa aplicaţiilor ad-block necesită acces la datele personale ale utilizatorilor. De aceea, pentru a accesa aceste informaţii, publicaţiile au nevoie de acceptul acestora.
Mai simplu, publicaţiile trebuie să-i notifice pe oameni înainte să scaneze dacă au sau nu ad-blocker instalat.
Think Privacy anunţă că va deschide proceduri legale împotriva site-urilor care verifică dacă utilizatorii au ad-blocker-e instalate fără a-i notifica în prealabil. De asemenea, Hanff spune că va publica şi o listă cu site-urile care comit această ilegalitate.
În acest moment peste 200 milioane de utilizatori de inetrnet folosesc aplicaţii de blocare a reclamelor precum AdBlock Plus sau AdBlock.