Napster este un nume pe care cei care foloseau internetul în anii ’90 îl asociază cu siguranţă cu muzică piratată. Astfel, decizia celor de la Rhapsody de a-şi redenumi serviciul de streaming în Napster este o decizie cel puţin ciudată, însă probabil că brandul va fi mai uşor de recunoscut la nivel mondial. Anunţul a fost făcut pe blog-ul Rhapsody, alături de un mesaj scurt şi la obiect.
Conform Rhapsody, serviciul îşi schimbă doar numele. Practic, Napster va păstra aceeaşi librărie de muzică şi acelaşi preţ, iar abonaţii nu vor fi afectaţi în niciun fel. Compania a cumpărat Napster în 2011 şi a folosit acest brand în afara Statelor Unite ale Americii pentru a oferi serviciile Rhapsody. Napster este deja disponibil în Canada, de exemplu. O astfel de schimbare era probabil necesară pentru a putea creşte într-o piaţă destul de aglomerată, unde nu doar companii precum Spotify şi TIDAL sunt concurenţi direcţi.
Google şi Apple, doi giganţi în industria tehnologiei, oferă de asemenea şi servicii de streaming pentru muzică şi filme, pe lângă altele. Apple Music se bucură de peste 10 milioane de abonaţi, iar YouTube Red şi Google Music Key se bucură de succes în pieţele în care sunt disponibile. Având în vedere că Rhapsody activează din 2001 şi a reuşit să atingă în 2015 recordul de 3,5 milioane de abonaţi, probabil că noua strategie de marketing nu este atât de ieşită din comun.
Cu un nume rezonant precum Napster, mulţi care au auzit numele chiar şi în trecere ar putea să acorde o nouă şansă serviciului de streaming. Campania de marketing din jurul acestei mişcări spune „Napster is coming”, lucru care ar sugera o revenire a serviciului original. Desigur, Napster-ul vechi, cu muzică gratis fără licenţă, nu mai există de mult, iar noul Naspter este doar Rhapsody cu logo-ul şi numele schimbat.
Citeşte şi RIAA uită să dea banii câştigaţi prin procese artiştilor