Pornit cu câțiva ani înainte de „apocalipsa” COVID care a ținut pe mai toată lumea în casă, jocul Pokemon încuraja orice posesor de smartphone să „bântuie” străzile orașelor în căutare de comori imaginare.
Chiar în timp ce promite să pătruntă în „metaversul” VR/AR al lui Mark Zuckerberg, Niantic – dezvoltatorul Pokemon Go, a concediat intempestiv 8% din personalul companiei (85-90 de persoane), simultan anulând 4 proiecte pe care a apucat deja să le promoveze. Doar în urmă cu 7 luni, Niantic a reușit să atragă fonduri de 300 milioane dolari, adăugând la valoarea companiei estimată la 9 miliarde dolari, mai mult decât dublu decât în anul 2018.
Adresând problema într-un email direcționat către angajați și investitori, CEO-ul John Hanke spune că totul este doar o pregătire pentru ”furtunile economice” care ar putea apărea în viitorul apropiat. Cât despre proiectele anulate, acestea sunt Heavy Metal, un joc Transformers care intrase deja în testare beta ; Hamlet, o colaborare cu compania de teatru din spatele „Sleep No More”; și alte două proiecte numite Blue Sky și Snowball. Jocurile anunțate recent precum NBA All-World și Peridot nu par să fie afectate.
În timp ce Pokémon GO aduce venituri de peste 1 miliard de dolari în fiecare an, alte jocuri precum acum Harry Potter: Wizards Unite nu au avut la fel de succes. Pikmin Bloom , care a apărut în octombrie, a fost descărcat de aproximativ 5,6 milioane de ori și a generat aproximativ 6,8 milioane de dolari din cheltuielile în joc, conform estimărilor Sensor Tower. Prin comparație, Pokémon GO a generat 500 de milioane de dolari în doar primele două luni, devenind unul dintre jocurile pentru mobil cu cea mai rapidă creștere din istorie.
Rămas fără alte inovații la fel de profitabile, dezvoltatorul Niantic pare ajuns în aceeași situație ca și alți dezvoltatori de jocuri din categoria Indie, țintind mereu către un nou produs „vedetă”, care să salveze compania de faliment.
În afară de jocurile mobile bazate pe AR, Niantic construiește și Lightship AR Developer Kit, o platformă gratuită care pune la dispoziție instrumente pentru dezvoltarea jocurilor AR, folosind motorul de joc Unity. Cu toate acestea, începând din ianuarie 2023, utilizatorii vor trebui să plătească pentru accesul la aceste instrumente de dezvoltare AR, furnizând o nouă sursă de venituri pentru Niantic, dacă această platformă de dovedește a fi un succes.