Shein și Temu au concurență puternică: Amazon a lansat Haul

14.11.2024
Shein și Temu au concurență puternică: Amazon a lansat Haul

Amazon a lansat recent o nouă platformă numită Haul, în încercarea de a face față concurenței acerbe din partea retailer-ilor de fast fashion Shein și Temu.

Primul a înregistrat vânzări de peste 30 de miliarde de euro la nivel mondial anul trecut, ajungând să depășească chiar și Amazon.

Prețuri foarte mici, livrări lente

Deși Amazon este recunoscut pentru livrările rapide prin programul Amazon Prime, Haul va asigura livrări între 1-2 săptămâni.

De ce durează atât de mult

Majoritatea produselor sunt expediate direct din depozite din China, o abordare similară cu cea utilizată de Shein și Temu.

Astfel, Amazon reușește să păstreze costurile scăzute, chiar dacă termenul de livrare este mai lung decât cel cu care sunt obișnuiți clienții Prime.

Pentru comenzi de peste 23 de euro, clienții vor beneficia de livrare gratuită, însă pentru produsele sub trei euro nu există opțiunea de retur.

Gamă variată de produse

Conform anunțului de presă al Amazon, în platforma Haul veți putea găsi de la articole vestimentare, la accesorii și electrocasnice, toate la prețuri de până la 19 euro, majoritatea fiind sub 9,5 euro.

Iată câteva exemple: curea la 1,90 euro sau husă pentru iPhone 16 la 1,70 euro.

Pentru a beneficia de livrare gratuită, clienții vor trebui să efectueze achiziții de minimum 24 de euro.

Serie de controverse

În ciuda atractivității prețurilor mici, Amazon va trebui să abordeze provocările etice asociate cu acest model de afaceri.

Atât Shein, cât și Temu au fost criticate pentru condițiile de muncă ale angajaților și impactul negativ asupra mediului în urma producției rapide și intensive.

Anul trecut, o investigație congresională în SUA a semnalat riscuri mari legate de presupusa utilizare a muncii forțate în lanțurile de aprovizionare ale retailer-ilor.

Amazon susține că toate produsele listate pe Haul sunt verificate pentru a respecta reglementările în vigoare.

Teama de amenințarea Shein și Temu

Potrivit unui raport al The Wall Street Journal, baza de utilizatori lunară a Temu în SUA a ajuns la 51,4 milioane, în timp ce Amazon a înregistrat o scădere de la 69,6 milioane la 67 milioane de utilizatori.

Amazon Haul ar putea fi primul pas către o extindere mai largă a strategiei de fashion la prețuri accesibile, consolidându-și poziția în sectorul de comerț online și atrăgând o nouă generație de consumatori interesați de modă rapidă și accesibilă.

Sursa: Mashable

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Ioana Ioniță
Ioana Ioniță
Ioana a început să scrie de când a descoperit creionul și stiloul. La început poezii pe hârtie, apoi articole pe diverse teme la calculator. Când nu meșterește texte din lumea gagdet-urilor, se plimbă în parc, fotografiază ce o farmecă și mângâie toate pisicile apărute în cale. citește mai mult