După ce Meta a anunțat săptămâna trecută că va bloca link-urile către publicații de știri în Canada de pe Facebook și Instagram, și Google ia o decizie similară. Aceasta este o reacție la noua lege care obligă platformele online să plătească pentru acest tip de conținut. Conform Google, link-urile către publicații de știri vor fi scoase de pe platforma sa, atât din rezultatele căutărilor, cât și din secțiunile News și Discover. De asemenea, funcția News Showcase va fi eliminată pentru utilizatorii din Canada.
Legea C-18, adoptată săptămâna trecută, va intra în vigoare abia peste jumătate de an, din 2024, deci există timp pentru negocieri între autoritățile din Canada și giganții din domeniul tehnologiei precum Google și Facebook.
Cele două companii spun însă că deși există legi similare și în alte țări și regiuni, cea din Canada nu permite serviciilor online de acest tip să opereze cu astfel de conținut pe platformă. De exemplu, în UE, platformele au dreptul de a da link-uri și mici descrieri pe gratis. De asemenea, în Australia, companiile au putut negocia direct cu publicațiile pentru a păstra acest tip de conținut în căutări și pe rețele de socializare.
Momentan, Google doar amenință cu eliminarea știrilor de pe serviciile sale, sperând că în următoarele câteva luni va putea negocia modificarea legii. Problema pare să fie în modul în care Canada dorește să o aplice, întrucât toate platformele vor fi obligate să plătească anumite sume către publicațiile de știri, stabilite de către autorități. Practic, Google sugerează că și-ar dori mai degrabă să negocieze cu fiecare publisher în parte, pentru a obține prețuri mai bune.
Chiar dacă Facebook și Google par că au investit în unelte pentru dezvoltarea jurnalismului online, veniturile publicațiilor de acest tip au scăzut în ultimii 20 de ani în Canada. Legea ar trebui să asigure o nouă sursă de venituri pentru publicații.
sursa: Engadget