Știm deja că Booking.com folosește algoritmi care-ți pot schimba drastic costul vacanței folosind tot felul de parametri, cum ar fi istoricul rezervărilor anterioare și chiar platforma de conectare. Așa se face că folosirea aplicației pentru smartphone poate aduce economii considerabile, comparat cu o rezervare inițiată din browser-ul web. Însă lucrurile vor deveni și mai complicate odată de introducerea tehnologiilor de inteligență artificială (AI), derivate din Chat GPT sau alternative similare.
Concret, în loc de simpla introducere a destinației, perioada de rezervare și numărul de persoane, vei avea de „negociat” cu un chatbot în stitul ChatGPT, întrebările și răspunsurile oferite trecând prin algoritmii platformei, AI-ul funcționând precum un agent de turism care îți acordă (sau nu) reducerile de preț la care sperai.
Noul AI Trip Planner este dezvoltat pe baza tehnologiilor machine learning deja folosite de Booking.com, Chat GPT venind doar să dea o alură conversațională AI-ului menit să te convingă să alegi cât mai repede următoarea ta rezervare.
Inițial, funcționalitatea de chat a Planificatorului de Călătorii este lansată pentru membrii Genius din SUA și este disponibilă în doar în limba engleză. Probabil că funcționalitatea va fi extinsă în alte țări și limbi, însă compania americană nu oferă un termen precis de lansare.