Ho Mobile, un operator de telefonie mobilă italian controlat de Vodafone, a confirmat în cursul zilei de luni un atac informatic în care au fost sustrase datele personale a 2.5 milioane de utilizatori.
Fără altă soluție pentru îndreptarea situației, operatorul transferă problema celor 2.5 milioane de clienți afectați, propunând acestora înlocuirea gratuită a SIM-ului. Însă operațiunea presupune schimbarea numărului de telefon și ridică alte complicații cu transferul agendei de contacte și regăsirea colegilor de serviciu sau prieteni care la rândul lor și-au schimbat numărul de telefon.
Vestea producerii unei imense breșe de securitate a circulat încă din data de 28 decembrie, când un specialist în securitate a descoperit baza de date a operatorului Ho Mobile scoasă la vânzare pe un forum dark web.
Urmând reacției inițiale de negare incidentului, operatorul de telefonie a confirmat situația apărută într-un mesaj postat pe site-ul oficial, dar și prin mesaje SMS trimise tuturor clienților afectați.
Având în vedere faptul că în breșa de securitate produsă au fost divulgate numele complete ale clienților Ho Mobile, complet cu numere de securitate socială, adrese e-mail, date și locuri de naștere, naționalitate și adrese de domiciliu, soluția propusă pentru schimbarea gratuită a SIM-ului și numărul de telefon ar putea să ofere doar un fals sentiment de siguranță celor direct afectați. Totuși, vor fi evitate posibile fraude comise cu ajutorul numărului de telefon.
Compania de telefonie mobilă neagă însă că ar fi fost sustrase și date financiare sau detalii despre apeluri, confirmând doar că hackerii au obținut detalii legate de cartelele SIM ale clienților.
Deoarece detaliile clienților ar putea fi abuzate pentru a solicita schimbarea cartelei SIM în numele acestira, operatorul de telefonie precizează că va solicita prezența fizică în magazine pentru reconfirmarea identității.