Potrivit anunțului făcut pe blog-ul oficial TikTok, 1 din 7 pământeni frecventează cel puțin o dată pe lună platforma de socializare specializată în clipuri virale.
Pentru comparație, Facebook număra în luna iunie 2.9 miliarde de utilizatori, care distribuie sau urmăresc cel puțin o dată pe lună postările nou apărute pe platforma de socializare. Însă comparat creșterii de 7% raportată de Facebook, saltul de 45% raportat de TikTok comparat lunii iulie 2020, când rivalul Facebook număra doar 689 milioane de utilizatori, este de-a dreptul spectaculoasă.
Reflectând dimensiunea atinsă de rețeaua pe care o deservește, aplicația TikTok a devenit în luna iulie 2021 prima aplicație non-Facebook care depășește pragul de 3 miliarde instalări. Deși nu reflectă neapărat numărul total al utilizatorilor, această cifră oferă un bun indiciu asupra celor care au încercat măcar experiența TikTok, la un moment dat.
Resimțind din plin competiția, Facebook încearcă să atragă măcar o parte dintre fanii TikTok promovând Reels, în esență o clonă, adăugată mai mult sau mai puțin forțat sub umbrela rețelei Instagram. De altfel, Facebook declară acum că Instagram nu mai este o aplicație de photo-sharing, insistând asupra feed-ului pentru clipuri virale.
Deși compania-mamă ByteDance are sediul central în China, TikTok numără cei mai mulți fani în Statele Unite, Europa, Brazilia și Asia de Sud-Est. Luna trecută, ByteDance a cumpărat compania de hardware VR Pico , indicând o potențială extindere pe segmentul VR.