Potrivit unui studiu realizat în Marea Britanie, TikTok a înlocuit televizorul ca și sursă de divertisment, majoritatea adulților preferând să urmărească cel mult extrase din emisiunile de divertisment, direct pe telefon. Mai mult, un alt studiu realizat în Statele Unite arată că 95% dintre tineri preferă varietatea conținutului disponibil la alegere pe YouTube, mulți dintre aceștia urmărind ”aproape constant” platforma de video sharing administrată de Google.
Utilizarea intensivă a celor două servicii, TikTok și YouTube, a afectat deja în mod dramatic atât audiențele televiziunilor convenționale, cât și pe cele ale serviciilor de streaming video, Netflix având mari dificultăți cu gestionarea plecării în masă a abonaților.
Potrivit informațiilor apărute în raportul anual publicat de autoritatea britanică OFCOM (Office of Communications) și preluate de publicația Financial Times, tinerii adulți din Marea Britanie petrec mai mult timp derulând fluxul de clipuri în aplicația TikTok decât uitându-se la televizor.
Un studiu realizat pentru OFCOM de compania de sondaje Ipsos a estimat că tinerii cu vârsta între 15 și 24 de ani petrec în medie 57 de minute pe zi numai pe TikTok. Spre comparație, reprezentanții grupului de vârstă între 16 și 24 de ani petrece în medie 53 de minute urmărind producții TV, conform unui sondaj separat pentru Ofcom realizat de BARB, o agenție pentru rating de audiență. Dintre aceștia, mai puțin de jumătate urmăresc cel puțin 15 minute pe săptămână programe transmise de serviciile de televiziune publică din Marea Britanie, cum ar fi BBC, ITV sau Channel 4.
Spre comparație, persoanele din Marea Britanie cu vârstă de peste 65 de ani urmăresc aproape șase ore de emisiuni TV în fiecare zi.
Un sondaj separat al Centrului de Cercetare Pew din Statele Unite a constatat că 95% dintre adolescenți urmăresc YouTube, în timp ce 67% folosesc TikTok. Alte aplicații populare pentru cei cu vârsta între 13 și 17 ani sunt Instagram (62%) și Snapchat (59%). În schimb, Facebook și Twitter sunt tot mai evitate de adolescenți, doar 32% dintre tinerii din SUA mai fiind activi pe platforma deținută de Meta, față de 71% în 2015. Twitter a suferit o scădere mai puțin dramatică, dar totuși semnificativă, de la 33% la 23%.