Răspunzând solicitării primite din partea autorității care veghează asupra prelucrării datelor personale, administratorul TikTok a șters dintr-o singură bucată peste 500.000 conturi atribuite utilizatorilor din Italia, pe motiv că proprietarii acestora nu întruneau vârsta minimă legală.
Acțiunea s-a desfășurat în răspunsul unei ordonanțe judecătorești, care a solicitat reverificarea vârstei tuturor utilizatorilor italieni și, eventuala blocare a accesului pentru utilizatorii care au vârsta sub limita minimă de 13 ani.
Concret, între 9 februarie și 21 aprilie, mai mult de 12,5 milioane de utilizatori italieni au fost rugați să confirme că au peste 13 ani, potrivit autorității de reglementare.
Verificarea online a vârstei rămâne o cerință dificil de îndeplinit, deocamdată nefiind clar exact câte dintre conturile eliminate au aparținut în mod cert persoanelor sub 13 ani. Știm doar că, potrivit autorităților de reglementare, a eliminat peste 500.000 de utilizatori, deoarece „probabil” aveau sub 16 ani; aproximativ 400.000 pentru că au declarat o vârstă sub 13 și 140.000 prin ceea ce DPA descrie ca „o combinație de instrumente de moderare și raportare” implementate în cadrul aplicației.
De asemenea, TikTok a fost de acord să ia o serie de măsuri suplimentare pentru a-și consolida capacitatea de a detecta și bloca utilizatorii minori – inclusiv dezvoltarea potențialelor instrumente de AI pentru a-l ajuta să identifice când copiii accesează platforma de socializare.
„Prioritatea maximă a TikTok este protejarea confidențialității și siguranței utilizatorilor noștri, în special a utilizatorilor tineri. Respectând angajamentul continuu asumat cu Garante, vom evalua măsuri suplimentare pentru a ne asigura că numai utilizatorii cu vârsta de cel puțin 13 ani pot folosi TikTok.
„Luăm deja măsuri pentru a promova siguranța tinerilor pe TikTok, cum ar fi setarea conturilor la privat în mod implicit pentru utilizatorii cu vârsta sub 16 ani și accesul părinților la conturile TikTok atribuite adolescenților, prin intermediul Family Pairing.”
De asemenea, TikTok a fost de acord să participe la campanii publicitare, atât în aplicațiile de mobil, cât și prin intermediul canalelor radio și ziare din Italia, pentru a sensibiliza utilizatorii cu privire la cerințele de siguranță pentru folosirea platformei, limitând accesul persoanelor cu vârsta sub 13 ani.