Până acum, rețeaua TikTok avea doar un singur feed principal, For You, clipurile selectate spre afișare fiind decise exclusiv de algoritmi automați ai platformei, pe baza obiceiurilor de vizionare observate.
Esențiali pentru succesul TikTok, algoritmi automați responsabil cu popularea secțiunii For You pot determina în numai 30 de minute preferințele utilizatorilor nou înregistrați, propunând mai departe doar acele clipuri care le sporesc dependența de platformă. Problema este că această modalitate de abordare poate duce la apariția unui cerc vicios, utilizatorii bombardați doar cu acele clipuri față de care au arătat interes ajungând fie să dezvolte o obsesie nesănătoasă față de conținutul respectiv (ex. teme suicidare, provocări virale), sau își pierd interesul față de TikTok, pe motiv că sunt plictisiți de conținutul mult prea repetitiv.
Noile secțiuni “Sports,” “Fashion,” “Gaming” și “Food” apar ca o versiune optimizată a feed-ului principal, For You. În continuare, conținutul va fi selectat de către algoritmii platformei, însă respectând criterii clar definite privind specificul dorit. Utilizatorii vor putea schimba „canalul” de conținut folosind simple comenzi swipe, accesând funcția de căutare doar atunci când doresc să găsească ceva anume.
Important de știut este că preocupările temporare față de un anumit specific de conținut dintre categoriile sus amintite nu vor mai lăsa algoritmii TikTok fixați pe acesta.
Schimbarea ar putea fi binevenită pentru utilizatorii care doresc o mai bună organizare a conținutului accesat în cadrul aplicației, dar mai ales posibilitatea de a schimba după bunul plac la alte subiecte de care ar putea fi interesați. Pe de altă parte, este posibil ca utilizatorii ocazionali să nu fie chiar atât de impresionați de schimbare, modificările aglomerând pagina de pornire a aplicației, recunoscută și chiar apreciată pentru simplitatea dusă aproape la extrem.