Abonații Twitter Blue, taxați cu 7 sau 11 USD în funcție de platforma folosită pentru efectuarea plății, pot distribui de acum tweet-uri mult mai lungi decât utilizatorii care se mulțumesc cu versiunea gratuită de Twitter.
De acum, cei care plătesc Twitter Blue pot distribui veritabile esee cu un singur tweet, conținând linkuri și chiar imagini sau conținut video. Inițial, Twitter limita fiecare postare la 140 de semne, adică fix cât încape într-un SMS. Asta pentru că postările de pe Twitter puteau fi realizate și direct de pe telefon în format SMS, înaintea apariției aplicațiilor de smartpone. Apoi, limita a fost dublată, la 280 de caractere, pentru a putea include mai multe informații. Mai târziu, adăugarea opțiunii pentru inserarea de linkuri nu a venit cu o excepție de la limita de caractere, constrângerile de spațiu motivând utilizatorii să acorde atenție fiecărui tweet redactat. De altfel, multă vreme conducerea Twitter nu s-a arătat deloc interesată de a mări această limită. Între timp vânzarea platformei către antreprenorul Elon Musk, la un preț considerat mult supraevaluat de majoritatea experților în domeniu , a fost urmată de un efort heirupist pentru reducerea costurilor cu administrarea platformei și maximizarea profiturilor generate.
need more than 280 characters to express yourself?
we know that lots of you do… and while we love a good thread, sometimes you just want to Tweet everything all at once. we get that.
so we’re introducing longer Tweets! you’re gonna want to check this out. tap this 👉… https://t.co/lge9udRzLE
— Twitter Blue (@TwitterBlue) February 8, 2023
Astfel, Elon Musk a făcut postările lungi disponibile doar celor care sunt dispuși să plătească pentru ele. Singura veste bună este că utilizatorii neplătitori nu sunt constrânși să le și citească, tweet-urile prea lungi fiind „tăiate” la limita de 280 caractere, urmăritorii interesați să vadă și restul mesajului având la dispoziție butonul “Show more”. Cât despre abonații Twitter Blue care distribuie astfel de tweet-uri, unii dintre aceștia ar putea descoperi că efortul depus nu se reflectă neapărat și în interesul urmăritorilor față de postarea respectivă. Altfel spus, tweet-uri succesive dar de lungime redusă ar putea transmite mai multă informație decât un singur mesaj neinteresant sau pur și simplu obositor de citit până la capăt.
Oficial, argumentul în favoarea noului format de mesaje este evitarea fragmentării informației în prea multe tweet-uri individuale, care de asemenea ar putea fi dificil de urmărit, mai ales dacă urmăritorii comentează la întâmplare. Astfel un singur tweet care prezintă cu lux de amănunte informația respectivă ar putea fi mai ușor de urmărit, inclusiv pe partea de citire a comentariilor.
Tot ca un privilegiu rezervat abonaților Twitter Blue, platforma de microblogging permite acum distribuirea de clipuri video cu lungime de până la 60 de minute. Ce-i drept, nu la nivelul de claritate întâlnit pe YouTube sau alte platforme de video sharing.